Защо орехите са супер храна, която трябва ежедневно да приемаме

Всички сме чували за здравословните свойства на ядките и защо трябва да се неразделна част от менюто ни.

Освен, че са  богати на полезни мазнини, фибри, протеини, минерали и витамини, те са супер храна, която намалява факторите, водещи до сърдечни заболявания.

Проучвания са доказали, че хората, които консумират редовно ядки, живеят по-дълго. Това може би се дължи на свойството им да предпазват от появата на различни хронични заболявания.

В тази статия ще се спрем по-задълбочено на орехите, защото те са истинска здравословна находка, която със сигурност не искате да пропускате.

„Орехите са много полезни“, често срещано, но всъщност доста бегло описание …

Тази супер храна е широко изследвана и през последните 50 г се организират ежегодни, научни конференции в Калифорнийския университет.

Ето и няколко научни доказани ползи от орехите и защо трябва да ги консумираме редовно

1.Най-високо съдържание на антиоксиданти и Омега 3 в сравнение с всички останали ядки.

Богати на Витамин Е, мелатонин и полофеноли, орехите предотвърдяват отлагането на лошия холестерол по стените на кръвосносните съдове, което води до атеросклероза.

28гр орехи, доставят 2,5 гр Омега 3. Растителните Омега 3 мазнини се определят, като основни мазнини, които можем да си набавим само с храната. Проучвания са доказали, че всеки един грам Омега 3, намалява с 10% риска от сърдечно-съдови заболявания.

2. Подобряват фукционирането на храносмилателния тракт 

Наличието на полезни бактерии в хранисмилателния тракт води до по-добро общо здравословно състояние. Нездравословна композиция на микробиотата, може да доведе до различни заболявания в човешкия организъм.

3. Могат да намалят риска от някои видове рак

Тестови изследвания върху хора и животни, показват, че яденето на орехи може да намали риска от рак на гърдата, простата и дебелото черво

4. Подпомогат контролиране на теглото

Орехите са високо калорични, но проучвания показват, че абсорбираната от тях енергия е с 21% по-ниска от очакваната на базата на техните хранителни вещества. Също така особено важно е, че намаляват апетита и засищат за по-дълго време.

5. Допринасят за добра мозъчна дейност

Проучване с цел наблюдение, свързва яденето на орехи с по-добра мозъчна функция, включително по-бърза скорост на обработка, по-голяма умствена гъвкавост и по-добра памет.

6. Могат да подпомогнат понижаване на кръвното налягане

Високото кръвно налягане е основен рисков фактор за развитие на сърдечно съдови заболявания. Консумацията на орехи може има положителен ефект, както при здрави хора, подложени на стрес, така и при хора с високо кръвно налягане.

Това са само част от здравословните ползи на тази супер храна. Освен всичко други, орехите са сравнително по-достъпни от останалите по-екзотични ядки. Могат да бъдат страхотен снакс, когато просто ви се хапва нещо, а не сте гладни. Едно явление, което е  често срещано напоследък :))

Ако имате въпроси, не се колебайте да ни пишите. Може да се свържете с нас тук: Контакти

Източник на цитираните изследвания: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *