интервално хранене и неговите ползи

Интервално Хранене и Неговите Ползи

Отдавна исках да споделя мнението си за интервалното хранене и вярвам, че блогът на Doctori Bg е идеалното място за това. През годините натрупах достатъчно опит, като човек, който е преминал през всякакви варианти на диети, хранителни режими, тренировки и всичко свързано със здравословен начин на живот.

храни, които са вкусни и си позволявам по време на интервално хранене

Диетите трябва да се развалят понякога

 

 

 

Специално за мен установих, че това е най-успешната стратегия, с която да поддържам теглото си, да се храня здравословно и в същото време да си позволявам от време на време храни, които не са особено диетични 🙂

 

 

 

Моят съвет е преди да изберете нещо ново, да се консултирате със специалист. Не винаги можем сами да преценим, кой е най-добрия вариант за нашето здраве. Също така вярвам, че няма универсален хранителен режим, който да работи еднакво добре при всички хора.

След, като преди време попаднах на филма Science of Fasting, запознах да чета и да се интересувам изключително много от Интервалното хранене и неговите здравословни ползи. Изчетох всякаква възможна информация, която е налична в интернет, както изгледах още няколко научни филма по темата.

Най-общо описано Интервалното хранене представлява следния процес:

Комбиниране на 2-3 хранения в денонощието с пауза от няколко часа, през която не се приема храна. Идеален вариант за достигане е 2 хранения и 16ч пауза. Пример: обядвате в 12ч, вечеряте в 20 и след това почивка 16ч. През това време трябва да се приемат само течности, особено вода в достатъчно големи количества. Чай й кафе са позволени, защото те не развалят фаста.

В началото е трудно и може да се стартира с пауза от 12ч, която постепенно се увеличава, за да се достигнат 16ч без прием на храна. Успехът до голяма степен зависи от психическата нагласа, с която подхождаме. Ако постоянно мислим, колко много са 16ч и как ще сме постоянно гладни, точно това се получава.

Моят съвет е да се държите заети и наистина да пиете много вода. Кафето също е добър вариант, ако нямате проблеми с него. При избор на Интервално хранене за загуба на тегло, трябва да внимавате и какко хапвате. Наблегнете на високачествени източници на протеин, разбира се според финансовите възможности. Бих искала да отбележа, че тук не визирам хранителните добавки, защото в България качеството им е под сериозен въпрос. Приемът на зелени зеленчуци, както и всички източници на полезни мазнини са особено важни.

Здравословни ползи от Интервално хранене

Постоянното и често приемане на храна, затруднява работата на панкреаса и храносмилателната система. Това води до нарушаване в тяхното нормално функциониране. Тези нарушения влияят на усвояването на храната от организма и приемането на полезните вещества.

Друг важен момент при честото хранене и приема на повече въглехидрати е увеличаване нивото на инсулин. Това води до складиране на мазнини и използване основно на глюкоза, като източник на енергия. От там идва и по-лесното огладняване и честото явление „не съм гладна, но ми се хапва нещо“. Лошо настроение и загуба на енергия, също могат да бъдат нежелан, страничен ефект.

Интервалното хранене позволява не само контролиране на теглото, но също така забавя процесите на стареене. Дава шанс на клетките в тялото да се регенерират и болните да бъдат заменени със здрави. Намалява нивото на инсулин, кръвното налягане и холестерола. Подпомогат се оздравителните процеси в организма и се намаляват възпаленията. Интервалното хранене подобрява съня и дори самочувствието. Благодарение на него, може да се подобрят умствените процеси. Увеличава се концентрацията и вниманието. Интервалното хранене стимулира производството на хормон на растежа, който подпомога изграждането на мускулна маса.

Различни проучвания са доказали, че методът намалява риска от някои видове рак и Алцхаймер.

Противопоказания за интервалното хранене е прилагането при деца, хора с нарушения в храненето, продължителен болничен престой, операции, бъбречни заболявания, сърдечни заболявания, бременност, възрастни хора над 70, трудно котролиран диабет.

Надявам се тази статия да е била полезна с най-общо представяне на Интервалното хранене и ползите от него. Ако имате нужда от допълнителна информация, ще се радвам да помогна. С повече въпроси, може да ми пишете във facebook страницата на Doctori www.facebook.com/doctoribg/

Антоанета,

Маркетинг Мениджър

Източник за здравословни ползи: Cynthia Western – medicine trained nurse practitioner and functional nutritionist.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *